Ekibe Dön
Prof. Dr. Bilal Kırkıcı

Prof. Dr. Bilal Kırkıcı

Araştırma Stratejisi ve İnovasyon

Prof. Dr. Bilal Kırkıcı, iki dillilik ve dil işleme üzerine uzmanlaşmış bir psikodilbilimcidir; akademik uzmanlığıyla eğitim liderliğini birleştirmektedir.

Biyografi

Prof. Dr. Bilal Kırkıcı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde Psikodilbilim Profesörü olarak görev yapmaktadır. 25 yılı aşkın süredir akademik araştırma ve öğretim faaliyetlerini sürdüren Bilal Kırkıcı, lisans ve lisansüstü eğitimini ODTÜ ve İngiltere Essex Üniversitesinde tamamlamış, ODTÜ, Başkent, ve Oxford Üniversitelerinde araştırmacı ve...

öğretim elemanı olarak görev almıştır. Doktora sonrası dönemde Britanya Bilimler Akademisi burslusu olarak Essex Üniversitesinde araştırmalar yürütmüştür.

Araştırmalarında sözcüklerin ve dilbilgisel yapıların zihinde nasıl temsil edildiği ve işlemlendiği, okuma süreçlerinin gelişimi, iki dilli bireylerin dil yönetimi ve yaşlılık ile klinik gruplarda (OKB, şizofreni) dil işlemleme değişimleri üzerine odaklanmaktadır. Biçimbilimsel (morfolojik) ve sözdizimsel (sentaktik) işlemleme alanındaki çalışmaları, beynin tümceleri ve karmaşık sözcükleri çözümleme süreçlerine ilişkin kuramları şekillendirmiştir. Yürüttüğü akademik çalışmaların sonuçları, Bilingualism: Language and Cognition, Applied Psycholinguistics, Quarterly Journal of Experimental Psychology, Second Language Research, Journal of Psycholinguistic Research ve Studies in Second Language Acquisition gibi alanının önde gelen uluslararası dergilerinde yayımlanmıştır. Ayrıca başta TÜBİTAK olmak üzere, çeşitli ulusal ve uluslararası araştırma kurumlarının desteklediği projelerde yürütücü, araştırmacı ve danışman olarak yer almıştır. Bu projelerin arasında, araştırmacı ve merkez yürütme kurulu üyesi olarak görev yaptığı, çocukların ve ergenlerin yargı süreçlerine etkin bir biçimde katılabilmeleri için sahip olmaları gereken dil becerilerini belirlemenmesini hedefleyen AB COST projesi, danışman olarak görev yaptığı, yükseköğretimde İngilizce Eğitim Dili uygulamalarını inceleyen ve geliştirmeyi amaçlayan TÜBİTAK 1001 projesi (yürütücü: Doç. Dr. Hale Işık Güler) ve yürütücü olarak görev yaptığı, yaşlı bireylerin sözcük işlemleme süreçlerini inceleyen TÜBİTAK 1001 projesi yer almaktadır.

Prof. Kırkıcı ODTÜ Dil İşlemleme Araştırma Grubu (LaProc)’un kurucusu ve yürütücüsüdür (https://blog.metu.edu.tr/laproc/). LaProc araştırma grubu, sözcük işlemleme, iki dillilik, yaşlanma ve klinik popülasyonlarda dil işlemleme, okuma gelişimi ve bilişsel süreçler gibi konularda ulusal ve uluslararası projeler geliştirmekte, genç araştırmacıların yetişmesine katkı sağlamaktadır. Araştırma grubu bünyesinde yürütülen çalışmalar, kuramsal çerçeveleri veri odaklı deneysel yöntemlerle birleştirerek dil ve biliş arasındaki etkileşimi anlamaya yönelik özgün bilimsel çıktılar üretmektedir.

Akademik faaliyetlerinin yanı sıra, ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı (2018-2019, 2025-), ODTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü (2019-2022) ve ODTÜ İngilizce Öğretmenliği Bölüm Başkanlığı (2016-2018) gibi idari görevlerde bulunmuştur. Bu görevleri sırasında, kurumsal strateji geliştirme, eğitim politikalarının oluşturulması ve yükseköğretimde araştırma ve öğretim süreçlerinin yönetimi konularında önemli deneyimler edinmiştir. Halen sürdürmekte olduğu ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı görevinde özellikle uluslararasılaşma odaklı çalışmalar yürütmektedir.

Prof. Bilal Kırkıcı, FabuLAB ekibinde bilimsel uzmanlığını, eğitim vizyonunu ve yönetsel deneyimini birleştirerek araştırmaya dayalı, insan odaklı dil öğrenme çözümleri geliştirmeye odaklanmakta ve FabuLAB ekibiyle birlikte dil öğrenmeyi yalnızca bir beceri değil, bilişsel sağlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen dönüştürücü bir deneyim olarak yeniden tasarlamaktadır.

Eğitim

  • 1997 ODTÜ, Yabancı Diller Eğitimi (Lisans)
  • 2000 ODTÜ, İngiliz Dili Öğretimi (Yüksek Lisans)
  • 2001 Essex Üniversitesi, Uygulamalı Dilbilim (Yüksek Lisans)
  • 2005 ODTÜ, İngiliz Dili Öğretimi (Doktora)

Seçilmiş Yayınlar

  • Kahraman, H., Kırkıcı, B., & Beyersmann, E. (2025). Two decades later: letter transpositions within and across morpheme boundaries in L1 and L2 speakers. Bilingualism: Language and Cognition, 1-19.
  • Oğuz, E., & Kırkıcı, B. (2023). The processing of morphologically complex words by developing readers of Turkish: a masked priming study. Reading and Writing, 36(8), 2053-2080.
  • Duñabeitia, J. A., Baciero, A., Antoniou, K., Antoniou, M., Ataman, E., Baus, C., ... & Pliatsikas, C. (2022). The multilingual picture database. Scientific data, 9(1), 431.
  • Nazli, Ş. B., Koçak, O. M., Kirkici, B., Sevındık, M., & Kokurcan, A. (2019). Investigation of the Processing of Noun and Verb Words with fMRI in Patients with Schizophrenia. Archives of Neuropsychiatry, 57(1), 9.

Güncel Kalın

Fabulab gelişmelerini takip edin! Seçilmiş, önemli güncellemeler için e-posta listemize katılın.

Sık Sorulan Sorular

FabuLAB, ODTÜ öğretim üyeleri tarafından kurulmuş bir AR-GE şirketidir. Geleneksel dil eğitimi hizmetlerinden farklı olarak, dil eğitimi ve danışmanlığına en güncel araştırmaları, derlem analizlerini ve bilişsel yaklaşımları entegre eder.

Merkezimiz ODTÜ Teknokent, Ankara ’dadır. Tüm hizmetlerimizi çevrimiçi olarak sunmaktayız. Bu sayede programlarımıza her yerden erişilebilir.

Eğitimlerimiz, araştırma deneyimi ve uygulama bilgisine sahip akademisyenler ve dil uzmanları tarafından yürütülmektedir. Eğitmenlerimizin arasında ODTÜ öğretim üyeleri de bulunmaktadır.

Her ikisi de mevcut. Katılımcılar, ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş bire bir dersler ya da işbirliğine dayalı küçük grup dersleri arasından seçim yapabilir.

Katılımcılar, özel olarak geliştirdiğimiz ihtiyaç analizi ve seviye tespit sürecimiz (dil seviyesi + hedefler + gerekirse, bilişsel profil) ile en uygun programa yönlendirilir.

Evet. Katılımcılara aldıkları programı belgeleyen ve kurumlar ya da işverenlerle paylaşılabilecek bir FabuLAB Katılım Sertifikası verilir.

Programlarımız çocuklar (7–18), üniversite öğrencileri, yetişkinler ve 55+ yaş grubu için tasarlanmıştır. Her program, yaşa ve ihtiyaca uygun araştırma temelli bir yaklaşımla hazırlanır.

Evet. TOEFL, IELTS, TOEIC, PTE gibi uluslararası sınavlara; ayrıca üniversite hazırlık atlama sınavları ve kolej lise hazırlık sınavları için özel destek sağlıyoruz.

Bilişsel temelli dil programımız, ileri yaş katılımcıların hafızasını destekler, beyin sağlığını güçlendirir ve Demans/Alzheimer riskinin azaltılmasına katkıda bulunur.

Akademik okuryazarlık, kurumsal iletişim, EMI öğretim elemanı eğitimi, müfredat tasarımı, politika ve strateji geliştirme gibi alanlarda kuruma özel danışmanlık ve özelleştirilmiş araştırma hizmetleri sunuyoruz.

Evet. Fakülteler, okullar ve organizasyonlar için özel ihtiyaç ve hedeflere uygun çözümleri düzenli olarak geliştiriyoruz.

Tüm programlarımız, ampirik bulgulara, derlemlere ve uluslararası kabul görmüş akademik çerçevelere dayalı olarak tasarlanmaktadır.

Evet. Programlarımızda dijital araçlar, online platformlar ve AR-GE yenilikleri entegre edilerek geleceğe hazır öğrenme ortamları oluşturulmaktadır.

Bize WhatsApp, e-posta veya çevrimiçi form üzerinden ulaşabilirsiniz. Ekibimiz sizi kayıt ve seviye belirleme süreci konusunda yönlendirecektir.

Evet. Türkiye’de ve yurtdışında üniversiteler, bakanlıklar ve kurumlarla güçlü işbirlikleri yürütüyoruz ve yeni ortaklıklara da açığız.

Fabulab
Adres
  • Merkez

    06800, ODTÜ Teknokent. Ankara, Türkiye

  • Ar-Ge Departmanı

    06800, ODTÜ Teknokent. Ankara, Türkiye

İletişim
  • +90 533 323 5379

  • info@fabulab.com.tr

©fabulab2025, All rights reserved.

Bilgi FormuHemen İletişime Geç